Evropska unija sve je zabrinutija zbog električnih, uvlačećih i izvlačećih ručki na vratima modernih automobila.Ono što se nekada smatralo simbolom inovacije i aerodinamičke efikasnosti sada se pokazuje kao potencijalna bezbednosna pretnja. Nakon niza fatalnih nesreća, evropski regulatori ispituju da li ove ručke i dalje ispunjavaju bezbednosne standarde, prenosi Revija HAK.Kineska vlada je još u septembru odlučila da će ovi sistemi biti zabranjeni počev od 2027. godine.Čini se da i Evropa sada ozbiljno razmatra ovu opasnost, jer se nekoliko institucija, uključujući Evropski savet za bezbednost na putevima (ETSC), zalaže za strože propise i obavezno mehaničko otvaranje vrata u vanrednim situacijama.Prema rečima Antonija Avenosa, direktora ETSC-a, problem više nije teoretski.„Već smo videli nekoliko incidenata u Evropi gde su ljudi bili zarobljeni u svojim vozilima nakon nesreće“, rekao je za Blumberg. Međutim, proizvođači automobila se i dalje drže ovog dizajna.Mnogi proizvođači tvrde da ručke poboljšavaju aerodinamiku i time povećavaju domet električnih automobila, ali kritičari ističu da ovaj argument ne drži tačnu ruku.Studije pokazuju da je smanjenje otpora vazduha minimalno i da donosi uštedu od samo oko 1 evra na 1.000 pređenih kilometara. Pored toga, testovi sudara kineskog instituta C-IASI pokazali su da su električne ručke ispravno funkcionisale nakon sudara u samo 67 odsto slučajeva. Kod klasičnih, mehaničkih ručki, taj procenat je 98 odsto.Takođe, električni sistemi u proseku dodaju oko osam kilograma na ukupnu težinu automobila, čime zapravo smanjuju njegovu efikasnost.Evropska komisija, u saradnji s UNECE-om i Euro NCAP-om, priprema reviziju bezbednosnih standarda kojom će se propisati da sva vozila s električnim ručkama moraju biti opremljena i mehaničkim sistemom za slučaj nužde.Ipak, ni to ne garantuje potpunu sigurnost, jer mnogi automobili imaju fizičku rezervnu ručku za otvaranje vrata iznutra, ali putnici često ne znaju gde se ona nalazi.Pored toga, u brojnim slučajevima postoji mogućnost da vozač i putnici nakon sudara ostanu bez svesti i ne budu u stanju da otvore vozilo iznutra, što dodatno povećava rizik.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.