Prema najnovijem izveštaju nemačkog auto-kluba ADAC, električni automobili su se pokazali pouzdanijima od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Zahvaljujući proširenoj bazi podataka o kvarovima, ADAC je utvrdio da se električna vozila ređe kvare i imaju manju potrebu za pomoći na putu.Električni naspram klasičnih automobilaUkupno je ADAC prošle godine zabeležio više od 3,6 miliona intervencija. Broj kvarova kod električnih automobila povećan je za 46 odsto zbog sve većeg broja električnih automobila. Sa brzim porastom električnih automobila na putevima, stanje podataka u ADAC statistici kvarova se poboljšava: pokazuje da su električna vozila manje sklona kvarovima nego vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem iste starosne grupe. Kod vozila starih između dve i četiri godine, benzinski i dizel motori imaju dva i po puta više kvarova nego električni automobili. Stopa kvarova kod vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bila je 9,4 kvara na 1.000 vozila, dok je kod električnih automobila bila samo 3,8, piše Revija HAK.Trenutna statistika kvarova analizira podatke o kvarovima za ukupno 159 modelskih serija i pruža detaljnu procenu najpouzdanijih i najosetljivijih modela vozila svih tipova pogonskih sklopova. Nekoliko Tojotinih modela, koji su inače smatrani pouzdanim u prošlosti, pokazali su se sklonim kvarovima. Model sa najvećom stopom kvarova je Tojota C-HR, prvi put registrovana 2020. godine, sa 63,1 kvarom na 1.000 vozila. Ali i drugi Tojotini modeli imaju probleme sa pouzdanošću (Tojota RAV4, Jaris i Jaris Kros). Često je uzrok bio problem sa starterskom baterijom. Tojota je već odgovorila uvođenjem novih, snažnijih baterija.Mini (0,3) i Audi A4 (0,4) pokazali su se kao najbolji među dvogodišnjim vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Najbolji električni automobil bio je Tesla Model 3 (0,5). Ukupno dvanaest modela imalo je indeks otkaza manji od 1. Pored Tojotinih modela (Jaris Kros 40,0; Jaris 29,2; C-HR 16,4; RAV4 18,4), negativnu pažnju je privukao i jedan električni automobil – visoka osetljivost na otkaz kod Hjundai IONIK 5 (22,4) posledica je problema sa integrisanom jedinicom za kontrolu punjenja (ICCU) koji je već rezultirao opozivom od strane Federalne administracije za motorni transport.Glavni uzrok kvaraKao i prethodnih godina, glavni uzrok kvara bila je neispravna starter baterija. Oni su činili 44,9 odsto svih kvarova u 2024. Kod električnih automobila, procentualni udeo starter baterije u stopi otkaza je 50,5% i veći je nego kod automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (44,6%).Kao i prethodnih godina, glavni uzrok kvara bila je neispravna starterska baterija. Oni su činili 44,9 odsto svih kvarova u 2024. godini. Kod električnih automobila, procentualni udeo starterske baterije u stopi kvarova je 50,5 odsto, što je više nego kod automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (44,6 odsto).Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.