Kada kupujete električni automobil, proizvođači obično jasno istaknu koliki domet vozilo može preći sa jednim punjenjem. No, kako pokazuje novo istraživanje, te brojke često ne odražavaju stvarnu svakodnevnu vožnju…Realni domet električnih automobilaS ciljem da evropskim vozačima ponudi pouzdane i realne podatke, međunarodna nezavisna organizacija AUTOBEST sprovela je novo izdanje svog poznatog izazova ECOBEST, piše Jutarnji list.U okviru testiranja proveravana je efikasnost 15 najnovijih potpuno električnih modela, i to u konkretnim, raznolikim, a ne u idealnim uslovima za vožnju.Za test su odabrani automobili 15 različitih proizvođača, koji su nedavno stigli na tržište, među najprodavanijima su u Evropi i pritom ne prelaze cenu od 65 000 evra. Evo prvih 5 na listi:Leapmotor T03 je prijatno iznenadio – u realnim uslovima je prešao 64 kilometra više od zvanično deklarisanog WLTP dometa, što ga čini jedinim modelom u testu sa pozitivnim odstupanjem.Dacia Spring je ostvarila nešto kraći domet od zvaničnog – samo 6 kilometara manje, što potvrđuje njenu solidnu konzistentnost u praksi.Mini Aceman E je zaostao 23 kilometra za zvaničnim dometom, što je blago, ali ipak primetno odstupanje.Fiat Grande Panda je prešla 26 kilometara manje nego što proizvođač navodi, što sugeriše da domet u realnim uslovima nije zanemarljivo kraći.Citroën e-C3 je pokazao slično odstupanje – sa 27 kilometara manje od WLTP vrednosti, potvrđujući da deklarisani domet treba uzeti sa rezervom.Ukupno je testirano 24 potpuno nova i potpuno napunjena električna vozila na istoj ruti, a na kraju su objavljene razlike između fabrički deklarisanih WLTP dometa i rezultata u realnim uslovima.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.