Šta se najviše kvari na dizelašima, a šta na benzincima?

Šta možete očekivati kao vlasnici novijih benzinaca i dizelaša? Uglavnom, bezbrižno putovanje do cilja. No ponekad i nije tako. Retki su slučajevi kvarova, ali se događaju.

HAK-ova služba Pomoći na putu ima deceniju iskustva, uz kontinuirane edukacije i obnovu flote vozila i alata za popravak. HAK-ov tehnički savetnik Marin Morava objasnio je što se danas najviše kvari na benzincima i dizelašima na putu.

Kvarovi kod dizelaša

“Kod dizelaša, kod motora s Euro 5 i 6 normom izduvnih gasova, često će se događati problemi sa EGR ventilom za recirkulaciju izduvnih gasova, kao i sa AdBlue rezervoarom, odnosno rastvorom uree. Oba ova problema utiču na gubitak snage i radi se o komponentama koje obrađuju izduvne gasove. Kod novih generacija dizelskih dizni nema pravila, nekad prestanu da funkcionišu nakon pređenih 60.000 km, a kod istog modela vozila mogu da rade i posle pređenih 300.000 km bez problema. Veliki problem kod ove grupe delova je da često nisu dostupni i cenovno su dosta veliki i neplanirani trošak, kao i već spomenuti delovi koji učestvuju u obradi izduvnih gasova”, objasnio je Marin Morava za reviju HAK.

Kvarovi kod benzinaca

“Kod benzinaca često će nas na putu zakazati visokonaponski sistem u vidu bobine – tada ostajemo bez potrebne varnice na svećicama, a gubitkom rada cilindra više nema vožnje na siguran način.  Takođe, noviji trocilindarski benzinski motori često pate od nekog od problema na distribuciji s lancem. Uvek je prenos između bregaste osovine i kolenastog vratila teže dovesti u ravnotežu sa tri cilindra, pa neki materijali u tom prenosu ubrzano troše, a često dođe i do trenutka njihovog pucanja i potpunog otkazivanja”, rekao je Morava.

Ima li leka ili se sve te greške javljaju (na žalost i vozača i putnika) baš kad ne treba, kada, na primer, odemo na putovanje?

“U ovim ili sličnim problemima kod dizelaša i benzinaca često auto-dijagnostika može da zabeleži određenu kodnu grešku, koja još uvek neće uključiti lampicu neispravnosti motora, ali će u servisu biti vidljivo da računar već beleži da ti delovi slabije funkcionišu. Očitane greške s dijagnostičkim uređajem će pomoći serviseru da na vreme upozori vozača da bi skoro moglo doći do situacije otkazivanja nekog ključnog dela. Preporuka je da se u sklopu redovnih servisa obavi i autodijagnostika s dijagnostičkim uređajem kako bi se na vreme odradila analiza. Odnosno, kako biste znali da je neki ključni deo u lošijem stanju i kako bi se isti na vreme mogao popraviti”, kazao je Morava za reviju HAK, a preneo n1info.hr.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Related posts

Zašto ne treba voziti auto sa zimskom jaknom na sebi? Može biti vrlo opasno

Kraj ere dizelaša? Evo koja vrsta automobila je ubedljivo najpopularnija u Evropi

Jednostavan i jeftin trik: Namirnica iz kuhinje može da vam reši čest zimski problem u automobilu