Mnogi automobili ako uključe dnevna svetla nemaju nikakvo osvetljenje pozadi. Kada je vidljivost tokom dana smanjena, to može biti prilično opasno.Evropska unija je 2011. godine donela zakon prema kojem sva vozila moraju imati ugrađena dnevna svetla napred – signalna svetla koja su stalno uključena. Obično su to LED svetla, dok kod nekih jeftinijih automobila tu ulogu preuzimaju svetla za maglu.Zašto dnevna svetla mogu biti opasnaIako su ova svetla važna za bezbednost u saobraćaju – čine vas mnogo uočljivijim – ona kriju i jednu opasnost. Naime, mnogi automobili sa uključenim dnevnim svetlima nemaju osvetljenje pozadi. U trenucima kada je vidljivost smanjena, na primer u tunelima ili po magli, ako ne uključite glavna svetla, to može biti prilično opasno. Najviše za vozače koji se kreću iza takvog automobila, jer će ga uočiti mnogo kasnije.Britanski Kraljevski auto-klub je u istraživanju utvrdio da je čak 62% vozača primetilo automobile koji su imali uključena samo prednja dnevna svetla u uslovima smanjene vidljivosti (magla, kiša, sumrak). Stražnja svetla često nisu uključena jer mnogi automobili nemaju tu opciju sa dnevnim svetlima, piše HAK revija.Kako da budete bezbedniAko vaš automobil ima opciju dnevnih svetala, proverite da li svetle i pozadi. Ako pozadi svetla nisu uključena, u trenucima smanjene vidljivosti obavezno uključite glavna svetla – time se uključuju i zadnje lampice.Mnogi moderni automobili imaju opciju automatskog paljenja glavnih svetala, pa samo proverite da li je opcija AUTO aktivirana (poluga iza volana). Ovako ćete učiniti vaš automobil mnogo vidljivijim za vozače iza vas, posebno kada je magla česta i kada je vidljivost smanjena.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.
15