Početna » Kako ljudi zaista koriste ChatGPT: Sve ređe u poslovne svrhe

Kako ljudi zaista koriste ChatGPT: Sve ređe u poslovne svrhe

by admin

Iako se često ističe da bi veliki jezični modeli (LLM) mogli potpuno preoblikovati način rada, podaci OpenAI-ja sugerišu suprotno – najveći deo korišćenja ChatGPT-a zapravo nije vezan za poslovne zadatke ili produktivnost.Drugim rečima, sve više korisnika ChatGPT-a koristi ga u privatne svrhe – za zabavu, pomoć u pisanju ili lične projekte – a sve manje za produktivnost na radnom mestu.Trend tako pokazuje da su noviji korisnici ChatGPT-a uglavnom usmereni na lične potrebe, a ne na radne zadatke, piše ArcTechnica, prenosi N1.ba.Pisanje – najčešći oblik upotrebe ChatGPT-jaNije iznenađujuće da se veliki broj korisnika oslanja na ChatGPT za pomoć pri pisanju. Prema studiji, čak 28 odsto svih razgovora odnosi se na neku vrstu pomoći pri pisanju.Ovaj udeo raste na 42 odsto kada su u pitanju razgovori vezani za posao, a među korisnicima iz menadžment i poslovnog sektora, većina – 52 odsto – koristi ChatGPT posebno za pisanje.Međutim, to ne znači da korisnici traže od ChatGPT-a da im napiše ceo imejl ili tekst od nule.Najčešći oblik upotrebe je uređivanje i kritikovanje postojećih tekstova (10,6 odsto svih razgovora), dok je generisanje lične komunikacije činilo samo 8 odsto.Takođe, 4,5 odsto svih razgovora odnosilo se na prevod teksta, dok je pisanje fikcije bilo zastupljeno sa samo 1,4 odsto.Sve češća zamena za GuglUpotreba ChatGPT-a kao izvora informacija brzo raste. U junu 2024. godine bilo je 14 odsto takvih upita, dok je u junu 2025. taj broj skočio na 24,4 odsto, pri čemu su upiti za informacijama pretekli pisanje (koje je palo sa 35 odsto u 2024. godini).Međutim, OpenAI priznaje da ChatGPT i dalje pati od problema takozvane „halucinacije“, odnosno izmišljanja činjenica, što ga čini nepouzdanim kao izvor. Srećom, u poslovnim kontekstima, korišćenje ChatGPT-a za pretragu informacija čini samo 13,5 odsto razgovora, daleko manje od pisanja, koje dominira sa 40 odsto.Poslovni korisniciMeđu poslovnim korisnicima, značajan deo razgovora (14,9 odsto) odnosio se na donošenje odluka i rešavanje problema. Ovo ga čini drugim najčešćim oblikom upotrebe u radnom okruženju, odmah nakon dokumentovanja i beleženja informacija.OpenAI ističe da ovo pokazuje da korisnici vide ChatGPT ne samo kao alat koji obavlja zadatke, već i kao savetnika ili istraživačkog asistenta.Drugi oblici upotrebe – mnogo ređiIako se u javnosti često ističe da ChatGPT može da radi mnogo različitih stvari, podaci pokazuju da su neki oblici upotrebe zapravo veoma retki:multimedija (npr. generisanje ili pronalaženje slika): 6%kompjutersko programiranje: 4,2% (delimično putem API-ja)kreativne ideje: 3,9%matematički proračuni: 3%odnosi i lična refleksija: 1,9%igre i uloge: 0,4%Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Slični članci

Ostavite komentar