Početna » Kako pogrešno dolivanje rashladne tečnosti može skupo da vas košta

Kako pogrešno dolivanje rashladne tečnosti može skupo da vas košta

by admin

Kako bi se motor sa unutrašnjim sagorevanjem zaštitio od pregrevanja, posebno tokom letnjih meseci i pri velikim opterećenjima, neophodno je njegovo hlađenje. U sistemu za hlađenje obično cirkuliše 10 do 15 litara tečnosti od bloka cilindra do hladnjaka. Nepravilno održavanje i nedovoljno punjenje pumpe mogu izazvati ozbiljna i skupa oštećenja.Kada je potrebno dopuniti rashladnu tečnost?U modernim automobilima – retko. Ali manja curenja ili oštećenja mogu vremenom dovesti do gubitka tečnosti. Prema ADAC-u, ovo može biti uzrokovano, na primer, ujedima glodara na crevima. Ako su creva zategnuta i nivo tečnosti nastavlja da opada, problem može biti vodena pumpa ili zaptivka glave cilindra, piše Revija HAK.Kada motor radi ili je vruć, ne bi trebalo da otvarate poklopac ekspanzione posude da biste proverili ili dopunili tečnost. Sistem je tada pod pritiskom i otvaranje poklopca može izazvati ozbiljne povrede ili opekotine vrućom rashladnom tečnošću. Takođe, ako sipate hladnu rashladnu tečnost u vruć motor, mogu se stvoriti pukotine u sistemu za hlađenje.Ako je motor još uvek vruć, trebalo bi vizuelno da pregledate rezervoar rashladne tečnosti spolja. Rezervoar ima oznake za min. i maks. Kada je motor hladan, nivo tečnosti treba da bude između te dve oznake. Ako je nivo prenizak, proverite sistem za hlađenje da li ima curenja. Ako dopunite tečnost i nakon kratkog vremena nivo ponovo padne, ili ako primetite vlažne mrlje ispod automobila, trebalo bi što pre da posetite radionicu. Tokom vizuelnog pregleda, obratite pažnju i na stanje tečnosti: ako je rashladna tečnost promenila boju ili ako u njoj plutaju čestice, to ukazuje na koroziju. Film ulja znači da je zaptivka glave cilindra neispravna.Kako dopuniti rashladnu tečnost?Kada je motor hladan, otvorite poklopac rezervoara rashladne tečnosti i dopunjavajte dok nivo ne bude između oznaka za min. i maks.Na tržištu postoje koncentrati koje možete sami mešati, ali i gotove smeše koje već sadrže dovoljnu količinu vode. Svaki proizvođač vozila navodi tačan odnos u uputstvu za upotrebu. To je jedini način da se obezbedi optimalna zaštita od smrzavanja zimi i korozije. Različite boje rashladne tečnosti se koriste za brzu orijentaciju i da se osigura da se rashladne tečnosti različitih specifikacija slučajno ne pomešaju. Prilikom izbora pravog proizvoda, međutim, nije ključna boja, već identifikatori tipa G11, G12+ ili G13. Da biste to uradili, pročitajte uputstvo za upotrebu automobila ili pogledajte ekspanzionu posudu: identifikator je utisnut ili odštampan na plastici. Ako niste sigurni koja se rashladna tečnost koristi, bolje je posetiti specijalizovanu radionicu.Izbegavajte upotrebu vode jer može izazvati naslage kamenca. Ako je apsolutno neophodno, koristite destilovanu vodu. Rok trajanja rashladnih tečnosti nije neograničen. Obratite pažnju na preporuke proizvođača vašeg vozila. Neki automobili preporučuju promenu rashladne tečnosti na svakih 50.000 kilometara, drugi do 200.000 kilometara, a  neki uopšte ne preporučuju njenu promenu.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Slični članci

Ostavite komentar